Saturday, July 16, 2011

Tour de Fleece in volle gang!

Van de week heb ik gesponnen met een sample Salt & Pepper uit de Phat Fiber Box bestaande uit 2/3 Alpaca en 1/3 Corriedale met lanoline. Dat was een hele leuke ervaring! Mooi draadje en erg zachte handen :-) Dit spul is me zo goed bevallen dat ik er meer van wil hebben!
Hier is ie:
Daarnaast kwam er Alpaca met silk noil voorbij. Ook een sample en dan met zijdebolletjes. Ik moet nog opzoeken wat silk noil precies is, maar zijdezacht was het zeker!


Afgelopen donderdag ben ik opnieuw de strijd aangegaan met een zak Alpaca met zijde waarmee ik in het begin, toen ik net bezig was met spinnen, flinke onenigheid had. Het spul viel uit elkaar zodra ik er maar naar keek, laat staan als ik er een spintol bij hield... Met wat meer meters in de handen zou er misschien toch nog enige eer en glorie te behalen zijn en anders zou ik ermee gaan vilten. Het lukte! Het werd een draad zeg... Best wel worsted vrees ik, maar door de zijde is het niet erg hard geworden. Het was mijn uitdaging voor de Col du Tourmalet (2115 meter hoog) en de finish bergop (Luz-Ardiden, 1715 meter hoog) en ik vind hem geslaagd! Ik heb dit een tijd terug gekocht bij WC Mercantile, maar dan in hun shop op Etsy. Ik zit een beetje te flirten met de grijze Alpaca met zijde, maar nog even niet! Er wachten andere vezeluitdagingen :-)


Gisteren was ik bijna de hele dag van huis, maar wel de Tour gezien op TV met de Col d'Aubisque (1709 meter hoog) en eenmaal thuis heb ik laat nog een Merino sample gesponnen: Curry in a Hurry van Intothewhirled. De eerste keer Merino die niet in een mix met andere vezels zat en niet het fiasco van eerder met kortvezelige Merino die vooral bedoeld was om te vilten... ;-) Het viel mee! Het draadje, dun en op een licht tolletje gemaakt, ziet er erg netjes uit en het spinnen ervan was leuk. Tot nu toe ben ik vooral met Bluefaced Leicester en Falkland aan de gang geweest en Bluefaced Leicester heeft m'n hart gestolen. Toch is het kleine draadje van gisteravond ook erg naar m'n zin!


Hieronder foto's van de mixed batts Sara uit de vorige blogpost en nog eens de Alpaca met zijde, samen met de Merinocurry in a Hurry:



De Zwartbles mix batt:




No comments: