Wednesday, September 7, 2011

Wolletjes

Laat ik beginnen met WoolShepherdess/Wollschäferin te feliciteren met de 100e verkoop in de Etsy shop: Van harte gefeliciteerd! Congratulations on your 100st sale on Etsy!
Er worden 3 strengen Wensleydale lock yarn verloot onder iedereen die in september iets in de shop koopt. Daarnaast wordt er nog een streng verloot onder diegenen die een linkje in hun blog plaatsen en dit bij het blog van WoolShepherdess melden.
Waarom deze reclame? Niet alleen omdat er kansen zijn om er een prijs mee te winnen! Ik ben al een tijdje klant bij WoolShepherdess op Etsy en doe graag zaken met haar. Prachtige wol en mooie, bijzondere garens. Ik kan er zelf niet eens zo heel goed tegen, maar ben toch een longwoolfan, dus garens met Wensleydale lokken hebben bij mij een streepje voor. Dat ik die dan ook nog in Europa kan vinden, is erg mooi meegenomen. De prijzen zijn vriendelijk, de kleuren mooi. Neem eens een kijkje!

Ik heb nog altijd niet geblogd over het eind van de Tour de Fleece! Ik heb hem uitgesponnen, ben enige uitdagingen aangegaan en vond het echt hartstikke leuk om iedere dag even te spinnen. Meestal langer dan even trouwens.... Het was duidelijk merkbaar dat spinnen steeds sneller en makkelijker ging en gemiddeld genomen zag m'n garen er na die 3 weken konsekwent oefenen beslist een stuk beter uit dan daarvoor!



Na de Tour de Fleece was het in één ruk door met de voorbereidingen voor Castlefest waarbij ik redelijk last minute een omslagdoek gehaakt heb die tijdens het festival een andere eigenaar kreeg. Ik heb er momenteel geen foto van, maar wellicht komt dat nog. De omslagdoek was gebaseerd op de Hydrangea Shawl, maar zonder de kantrand wegens tijdgebrek. Erg fijn om zo snel nog even te maken!

Na Castlefest lag het even wat stil en in de loop van de afgelopen weken ben ik zoetjesaan weer wat gaan spinnen en heb ik een begin gemaakt met breien van Multnomah. De basis is nu klaar en het wordt tijd om aan de kantrand te beginnen, maar nu roepen er steeds wolletjes die gesponnen of getwijnd willen worden en ik spin dus vooral op het moment. Verder heb ik na een tijdje niet zoeken op Ravelry leuke nieuwe haakpatronen voor omslagdoeken en dergelijke gevonden. Ook mooie haakuitvoeringen van bekende en geliefde gebreide omslagdoeken en shawls. Reken maar dat een aantal daarvan beslist in de planning staat!

Tenslotte heb ik op Ravelry een Spindolyn (Melody) op de koop getikt en probeer ik daarmee ook te spinnen. Dat is best even wennen, want het is al heel anders dan een drop spindle, een spintol die vrij hangt, maar ook weer anders dan een supported spindle, een spintol die je ronddraait terwijl hij ergens in/op rust (bijvoorbeeld een bakje). Ik hoopte eigenlijk dat de Spindolyn het verlangen naar een spinnewiel nog wat verder zou kunnen uitstellen, maar ik ben bang dat dat niet lukt. Ik kom een eind met de spintollen en heb daarmee sowieso nog erg veel te leren, maar er zijn technieken die beslist makkelijker gaan met een spinnewiel en die wil ik ook graag gaan leren en proberen. Nieuw? Nee, hoeft niet. Een tweedehands Louet S10 lijkt me prima, maar wel eentje waar niet eerst nog aan gesleuteld moet worden. Nu is nog te vroeg, maar wie weet ergens rond november/december?

No comments: